Facebook
Schrijf je in voor de ZO! nieuwsbrief
Archief
Maak ZO! je favoriet

ZO! Agenda

U kunt uw eigen evenement aanmelden voor deze agenda door alle gegevens te sturen naar: agenda@zuidoostpartners.nl.
Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Gebiedsmeetup #7: ArenAPoort

22 juni - 13:30 - 17:00

Hoe creëer je een urban centrum waar wonen, leissure, winkelen, werken en ontmoeten samensmelten?
In 2030 is ArenAPoort een aantrekkelijk, hoogstedelijk en gastvrij verblijfsgebied, een kloppend hart van Amsterdam Zuidoost. Een ‘urban’ centrum in Amsterdam met een unieke mix van wonen, leisure, winkelen, werken en ontmoeten. Onder andere in het Urban Interactive District (UID) worden de functies gecombineerd in vier te ontwikkelen bouwblokken.

Maar, veel projecten maken nog geen ArenAPoort. Tussen de afzonderlijke projecten blijkt onvoldoende afstemming en gemeenschappelijke visie over hoe de ArenAPoort zich als totaal wenst te ontwikkelen en welke afspraken hierover gemaakt moeten worden. Een gezamenlijke visie op de transformatie en vernieuwing van de ArenAPoort start bij een gezamenlijk beeld van de ambities. Hoe brengen we grote stakeholders als Amsterdam ArenA en ontwikkelaars samen met de bewoners van de Bijlmer? Vinden de bewoners van de Bijlmer het wenselijk om nieuwe inwoners naar hun buurt te halen?

De ‘Life Line’

De Life Line is een belangrijke manifestatie van het ‘urban’ karakter van ArenAPoort, door middel van programmering, ruimtelijke inrichting en continue verblijfskwaliteit. Een belangrijk aspect van het exploitatieconcept voor de Life Line is de wijze waarop rekening wordt gehouden met de (toekomstige) bewoners, werknemers en andere functies binnen ArenAPoort. Wat is het ritme van de Life Line en op welke wijze kunnen de verschillende gebruikers van ArenAPoort hier gebruik van maken en/ of rekening mee houden? Het project moet leiden tot een breed gedragen exploitatieconcept voor de Life Line op verschillende niveaus. Enerzijds gaat het om het bepalen van de inhoudelijke/conceptuele content (events, pop-ups, screens etc.) en hoe dit zich ruimtelijk vertaald. Anderzijds zijn een passende business case (hoe financieren we het?) en een organisatorisch model (wie is de drijvende kracht in de uitvoering?) van doorslaggevend belang om de Life Line mogelijk te maken.

Meer informatie over het programma, de locatie en de sprekers volgt.

Gegevens

Datum:
22 juni
Tijd:
13:30 - 17:00
Evenement Categorie: